РЕЗОЛЮЦІЯ конференції з арт-терапії
Успішно відбулася Х ЮВІЛЕЙНА МІЖНАРОДНА МІЖДИСЦИПЛІНАРНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ “ПРОСТІР АРТ-ТЕРАПІЇ: досвід становлення” 28 лютого–1-2 березня 2013 року.
Раді повідомити, що Х ЮВІЛЕЙНА МІЖНАРОДНА МІЖДИСЦИПЛІНАРНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ “ПРОСТІР АРТ-ТЕРАПІЇ: досвід становлення” успішно відбулася 28 лютого–1-2 березня 2013 року. Теперь, на нашому офіційному сайті вам доступна резолюція.
РЕЗОЛЮЦІЯ
Х ЮВІЛЕЙНОЇ МІЖНАРОДНОЇ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ
НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
ПРОСТІР АРТ-ТЕРАПІЇ:
досвід становлення
28 лютого–1-2 березня 2013 року
1. Досвід становлення арт-терапевтичної спільноти, яка взяла участь у конференції, довів, що арт-терапія в Україні досягла того рівня розвитку, коли вона не може залишатися в межах професійної творчості окремих ентузіастів, а вже вийшла на рівень фахівців зі сформованою професійною ідентичністю. Тим самим підтверджена необхідність створення єдиного Всеукраїнського об’єднання арт-терапевтів, яке зможе координувати різні аспекти розвитку арт-терапії як окремої професії.
2. Конференція дала змогу презентувати та поширити різноманіття арт-терапевтичних методів та методик, представити роботу майстрів цієї справи, що сприяло поглибленню комунікації в професійній спільноті арт-терапевтів. Практичні доробки дали поштовх до наукової рефлексії щодо оптимізації діяльності професійної спільноти арт-терапевтів та подальшої розробки теоретичних засад арт-терапії.
3. Особливістю розвитку арт-терапії в Україні є мультимодальність – об’єднання в педагогічній, психотерапевтичній та корекційній роботі можливостей образотворчої терапії, танцювально-рухової терапії, казкотерапії, драматерапії, музикотерапії тощо, яка потребує від арт-терапевта компетентності в різних арт-терапевтичних модальностях. Так, назріла необхідність у вдосконаленні навчальних програм, які розширюють поле діяльності арт-терапевта в умовах інформаційного суспільства, включаючи медіатворчі заходи.
4. Потребують подальшої розробки єдині стандарти професійної підготовки арт-терапевтів України, які б регулювали зміст та тривалість навчання, відповідно європейським стандартам підготовки арт-терапевтів, включаючи особисту терапію та супервізійний супровід діяльності.
5. Перспективи розвитку арт-терапії пов’язані з: глибшим науковим пізнанням психотерапевтичного потенціалу та обмежень впливу різних видів творчості та мистецтва в освітянському, медичному та соціальному просторах; опредметненням арт-терапевтичного знання у науковому просторі, розумінням до яких змін, особистісних новоутворень призводить арт-терапія; наскільки відбулося прирощення суб’єктивності людини.